8/30/2012

Autorské šialenstvo #3


Tentoraz nás moje šialenstvo (inšpirované wolf-draven) zaveje k mužovi, ktorý vysiela do sveta všelijakú morskú "čvargu": od pirátov, cez mladé detiská až po vampirátov. Správne, reč je o Justinovi Somperovi


Práve sa pokúšam si spomenúť, prečo som sa vlastne pridala k fanúšikom vampirátov. Myslím, že najskôr ma zaujala obálka. Totiž, ja a piráti, ja a more, ja a lode = doživotne vrelý vzťah. Uznajte sami, vyzerá dobre. Potom, v istom období som celkom inklinovala aj k upírom a všelijakým iným knižným príšerám, o ktoré teraz ozaj  nie je núdza na každom kroku, ale len máloktorá sa môže pýšiť kvalitou. V neposlednom rade je tu aj fakt, že fantasy je prosto kôň, na ktorý sa v mojom prípade oplatí vsádzať. 

Tak sa stalo, že som si objednala prvý diel tejto morskej odysey, Vampiráti: Démoni mora. Značne skeptická, ale nové vody vždy rada skúšam. A poviem to rovno, oplatilo sa. Somper si príbeh premyslel do posledného písmena, čo neskutočne oceňujem, a používa jazyk pestrí, šťavnatý a svojský. To bol ten správny krok pre to, aby som neváhala a ukoristila aj ďalšie časti. 



Tak sa v mojej knižnici uhniezdila aj druhá časť Vampirátov: Príliv Hrôzy. Už len preto, že prvý diel sa skončil tak, že by som si hádam vytrhala vlasy, kebyže som nevedela, ako to celé pokračuje. Tiež sa tam rozohrávali nové dejové nitky... 

Z rovnakého dôvodu som si zadovážila tretiu aj štvrtú časť: Krvavého kapitána a Čierne srdce



Do zbierky mi chýba zatiaľ posledná časť, vychádzajúca v slovenčine - Ríša noci, ale je to len otázka času. Rada by som si zadovážila aj iné jeho knihy, ale tie sú zatiaľ len v pôvodnom jazyku. Aj keď, ani to by ma nemuselo zastaviť. Lenže zahraničné vydania nemajú takú dobrú obálku... :)




Čo vy a vaši obľúbení autori? 

Žiadne komentáre: