2/28/2012

Šarlátové noci v Edilean

slovenská verzia

Súčasnosť, Edilean

Čo keď zistíte, že váš snúbenec nie je ten, za koho sa vydáva?


Zasnúbená s očarujúcim a podmanivým Gregom Andersom, Sara Shawová šťastlivo očakáva svadbu v Edilean, vo Virgínii. Dátum je stanovený, kvety objednané, dokonca aj zdedené svatobné šaty sú pripravené. Len tri týždne pred statbou, Grega zastihne nečakaný telefonát počas noci a bez vysvetlenia zmizne. Ani nie dva dni na to sa cez poklop na dlážke do Sárinho dočasného obydlia dostane muž, prehlasujúci, že je brat jej najlepšej kamarátky. Že sa sťahuje k nej. Mike Newland vraví pravdu, to však neznamená, že jeho dôvody, prečo sa znovu ocitá v Edilean nesiahajú hlbšie. Jeho úlohou, ako detektíva v utajení, je využiť Saru na dolapenie jednej z najväčších kriminálničiek Spojených Štátov a tak sa zdá, že aj matku muža, ktorého si Sara plánuje vziať. 

Prípad mal byť jednoduchý – ak zistí, ako prinútiť „dobré“ dievčatko ako je Sara, aby mu dôverovalo. Mike však nemal ani potuchy, čo sa mu chystá vletieť do cesty. Neúnavne pracuje na udržaní jeho spojiv s Edileanom v utajení. Keď sa však Mike so Sarou spoznávajú bližšie, nemôže si pomôcť, tieto tajomstvá jej prezradí. Na oplátku, Sara si tiež otvorí srdce a porozpráva Mikeovi o veciach, ktoré svojmu snúbencovi nikdy neprezradila. Stane sa z nich dvojka, riešiaca dve záhady. Okrem iného aj lásku, nečakane tlejúcu v ich srdciach spôsobom, o akom sa im nikdy nesnívalo.
.
                                                                                                                                                                          Môj preklad oficiálnej anotácie


americká verzia


ZÁKLADNÉ PARAMETRE: 320 strán, Ikar, 9, 90 €

HLAVNÉ POSTAVY:Sara Shaw a Mike Newland 

MYŠLIENKY: 
Sara: „Nedovolím ti zostať v mojom byte už ani deň, ak mi nepovieš, čo si tu dnes robil.“
Mike: „Nemôžem,“ odmietol.
Sara: „Dobre. Mama má voľnú izbu. Ak si myslíš, že som zvedavá, ešte si nezažil deň s ňou. Otec vravieva, že vyžmýka tajomstvá aj z ananásu.“ str. 80
.......
Sara: „Zješ toho dosť, však?“
Mike: „Celý deň som sa zakrádal po farme, takmer som prišiel o život a teraz sedím s nádhernou dámou, ktorá nedovolí, aby som sa jej dotkol. Vyhladol som.“ s. 98
.......
Sara: „Moje dve najlepšie priateľky sú tehotné a jaj nie som ani len vydatá!“
Mike zistil, že Sara má zmysel pre humor.
Mike: „Som ochotný pomôcť ti s jedným z tých problémov. Naozaj by som sa usiloval zo všetkých síl.“ s. 101
........
Sara: „...A aby si vedel, láska je dôležitejšia ako iba sex.“
Mike: „Hovoríš ako žena, ktorej vyschla studňa.“ s. 120
.....
Raz večer jej povedal, že keby ho veľmi ľúbila, dovtípila by sa, že nechce na večeru kura, lebo kura jedol na obed. (o snúbencovi) s. 131
........
Mike: „Tak čo si o tomto všetkom myslí snúbenec?“ Mávol rukou po izbe.
Sara sa zasmiala. „Že z toho bude dobrá vatra. Obľubuje chróm a sklo.“ s. 149
......
Sara: „Nechcem počuť, akú zaslepenú hlupaňu som zo seba urobila.“
Mike: „Nie si hlúpa. Vandlovci podvádzajú ľudí celé stáročia.“
Sara: „Skvelé. Som stáročne sprostá.“ s. 184
.......
Mike: "Nežijem ako ty. Odchádzam na tajné misie, ktoré trvajú roky. Dva razy som pracoval v Los Angeles, raz v Iowe a..."
Sara: "V Iowe? obrátila sa k nemu. "V Iowe sa páchajú zložiny?" s. 196
......
Dve tínedžerky upozornila, aby prestali potajomky fajčiť a obliekali si dlhšie sukne. Odišli s hurónskym smiechom. s. 294
.....


DOJEM: Už od zamatovej série som celkom závislá od knižiek tejto autorky. A hoci sú posledné z nich celkom iné, predsa je stále cítiť Deverauxovej nadšenie a ľahkú ruku. Po ťažkopádnom začiatku, sme sa postretali s hŕbou úprimných, vtipných a svižných postáv a ešte vyšperkovanejšími dialógmi. Dej vťahuje oko i myseľ, aj keď z neho sem-tam zaváňajú stereotypy. V konečnom dôsledku, žánrová klasika s kriminálnou zápletkou a s "šarlátovou" atmosférou.

HODNOTENIE: 78 %
Goodreads: 3.72/5.00
Barnes and Noble: 3.50/5.00
Amazon: 3.4/5.00




česká verzia


Séria Edilean

    1# Levanduľové ráno; Ikar, 2010 /Levander Morning/
    2# Zlaté dni; Ikar, 2011 /Days of Gold/
    3# Šarlátové noci; Ikar, 2012 /Scarlet Nights/
    4# Vôňa Jazmínu; Ikar, apríl 2012 /Scent of Jasmine/
    5# Promises - Vook
    6# Splňená přání; Baronet, 28. 3. 2012 Heartwishes (2011)
    8# Stranger in the Moonlight (sept. of 2012)





Zdroje: judedeveraux.com
Obrázok: literama.sk, melodycassen.com


Žiadne komentáre: