8/10/2012

Autorské šialenstvo #1


Tak som sa zapojila... moje prvé meme inšpirované wolf-draven?! Dobre, ja to nazvem rubrikou, ktorá asi nebude mať nekonečné trvanie, ale istý priestor určite dostane. O čo ide?


Kto je (ne)knihomoľ, iste hneď pochopí. Je jasné, že knižný trh je obrovský, miestami presýtený a rôznorodý. Jeden má rád to a druhý tamto. Tentoraz sa však zameriavame konkrétne na spisovateľa(-ov), ktorý má u nás vyhradené miestočko, ktorého knihy škrečkovite a poctivo zbierame, nech by nás to stálo čokoľvek. Správne, obľúbení majstri pera. Každý jeden čitateľ ich má, aj keď pravdepodobne by sme práve počet obľúbených autorov zrátali na prstoch a stačili by nám na to len dve ruky. Ale sú, a práve preto by som sa aj ja rada podelila o tých mojich.

Podpisová akcia v Bratislave (zdroj: kultura.pravda.sk)
Moje prvé autorské šialenstvo patrí Britke Kate Mosse.












Keď som sa prvýkrát dostala k autorke, bola to náhoda. Ako inak by sa zrodilo to puto? Chodila som po Tescu a v ten krásny predvianočný čas som sa obzerala po možnom darčeku. Ak som nechcela peniaze, musela som si vybrať. Potom mi v oddelení kníh padol zrak na obálku a hľa... knihu Labyrint som si vyprosíkala pod stromček v roku 2006.

Prvá kniha do zbierky: Labyrint, 2006, IKAR

Keďže ma kniha očarila, omámila a inak preonačila, vedela som, že ak od autorky vyjde niečo viac, ja to rozhodne musím vlastniť. Pre mňa úplná lahôdka: zmes thrilleru, historickej erudovanosti, mysterióznosti a časovej nevyhranenosti (13. storočie verzus 21. storočie)! Nuž, začiatok trilógie Langd´oc by hádam nenechali len tak stáť vo vetre, a tak som sa napokon dočkala. O dva roky neskôr. Už ani neviem pri akej príležitosti, ale to pre mňa koniec-koncov nehralo rolu. Knihu Hrobka som musela mať.

Druhá buksňa do zbierky: Hrobka, 2008, IKAR

Čas plynul, ale pomaly, hlavne preto, lebo som vedela, že vydavateľstvo Ikar knihy vydáva len s nepatrným časovým odstupom od originálu. Preto mi hlava často upadala do smútku, že budem musieť dlho čakať na zavŕšenie môjho knižného maratónu od Kate Mosse. Prešli ďalšie dva roky a ja som sa dočkala, len nie očakávaného. Prišiel malý retardér na ceste za koncom v podaní Zimných duchov, ale tentoraz som knihu pre zmenu dostala od kamarátky, ktorá akosi vytušila moju túžbu po jej vlastnení. (Týmto pozdravujem Janku :)

Do tretice: Zimní duchovia, 2010, IKAR
Ale to nie je všetko. V lete 2011 som spojila príjemné s užitočným (tak nejako sa to hovorí) a kúpila som si do zbierky upravenú verziu Zimných duchov (podľa prečítaného môžem povedať, že Zimní duchovia vychádzali práve z tejto kúpenej knihy) v anglickom jazyku. V podstate teda ide o rovnaké príbehy, The Cave je omnoho útlejšia, ale o nič horšia.

The Cave, 2009, Orion Books


Záver trilógie, bohužiaľ, nie je na svete. V originálnom znení vyjde Citadela už v septembri tohto roku, tipujem preto, že v lete 2013 (tentoraz nie Vianoce, čo narobím) sa jej dočkám. Malá ochutnávka obálky:

goodreads.com
Moje knihy si radi popózovali...



Do čítania a do skorého videnia v ďalšom šialenstve.

Žiadne komentáre: