4/18/2013

Review madness_5/2013

Prišiel znovu ten čas, keď mi pribudla nejaká tá kniha. Prišla som zo školy a tu hľa, na hromádke ma čakali debutovka Sundered od americkej autorky Ruthanne Reid a pokračovanie Priechodu, Dvanástka, od známej firmy Justina Cronina. 
Čo sa týka Sundered, je to kniha, ktorú som vyhrala na Goodreads. Cestovala ku mne pomerne dlhý čas, ale myslím, že bude stáť za to. Jej počiatočné hodnotenia sú viac pozitívne ako negatívne a s dystopiami veľké skúsenosťami nemám, takže sa na to teším.Milá Ruthanne mi ku knihe priložila pekné kartičky, nezabudla milé venovanie so "šrajfom", takže niekedy v budúcnosti bude mať zberateľskú hodnotu... 
S Dvanástkou som sa stretla preto, lebo IKAR. A preto, lebo som sa dobrovoľne prihlásila. A tiež pre to, že s jednotkou som si prednedávnom potykala a budujeme spolu vzťah. 
Zaujímavé je, že obe sú ladené v rovnakých farbách. Vo farbách výzvy... 

*****
Harry knows the score: the water ruins everything. It kills on contact and covers the whole
world. Humans crowd together on tiny islands, surviving only by the alien power of their slaves, the Sundered Ones.

The Sundered create food. The Sundered create shelter. They're also dying out - the more they're used, the faster they fade. Faced with dual extinction, Harry wades through ugly secrets and re-written history to find the cost of survival - and it is high. Too high. In Harry's broken, flooded world, every hope has a price.





*****

Krátko po vypuknutí apokalypsy traja ľudia hľadajú, ako sa dostať zo všeobecného chaosu. Lekárku a nastávajúcu matku Lilu tak veľmi zasiahne rozšírenie epidémie a násilia, že sa radšej zatvára pred svetom a pripravuje sa na príchod dieťaťa, kým spoločnosť okolo nej sa rúca. Kittridgea, známeho pod prezývkou Posledná denverská bašta, donútili okolnosti opustiť svoju pevnosť a vydať sa na cestu autom pomedzi
nakazených len s niekoľkými zbraňami a plnou nádržou. Stredoškoláčka April bojuje, aby ochránila mladšieho brata v krajine plnej smrti a rozkladu. Títo traja zistia, že nie sú sami a že práve súdržnosť im dodá nádej aj v najtmavšej noci.
O sto rokov nato sa Amy a jej priatelia ďalej bijú za záchranu ľudstva, hoci nevedia, že pravidlá sa zmenili. Nepriateľ sa vyvinul do novej podoby a nová temná sila chystá svetu niečo oveľa desivejšie ako vykynoženie všetkého živého. Za porazenie Dvanástky bude musieť niekto zo statočných bojovníkov zaplatiť najvyššiu cenu.
Dvanástka je majstrovsky napísaný, dych vyrážajúci príbeh o prežití a sebaobetovaní.




******
ako dôkaz
******











Práve čítam:










Foto: autorka, bux.sk, goodreads.com

2 komentáre:

Maťa povedal(a)...

Dvanástka a Priechod mi akurát dnes dorazili ;)

Unknown povedal(a)...

No výborne, kto bude skôr? :P Ech, ale nie. Hádam sa nám to bude páčiť :) :)